Najwyższa Izba Kontroli opublikowała raport podsumowujący wyniki kontroli spółek stoczniowych kontrolowanych przez spółki Skarbu Państwa. NIK skonkludował, że „nadzór (…) nie był w pełni skuteczny”.
Morska Stocznia Remontowa "Gryfia" S.A. obchodzi 70. urodziny. Przy tej okazji z zarządem firmy rozmawiamy o jej kondycji, szczegółach programu naprawczego i przełomowej inwestycji – doku numer 8.
Gdańska Stocznia Remontowa nie współpracuje z kontrahentami z Rosji – stocznia poinformowała o zerwaniu negocjacji w sprawie remontu dwóch jednostek i anulowała jedną już podpisaną umowę.
W poniedziałek 24 stycznia w Szczecinie na konferencji „Perspektywy polskiego przemysłu stoczniowego” zebrali się reprezentanci gospodarki morskiej, szczególnie Pomorza Zachodniego. Ważnym tematem podczas dyskusji były kwestie dotyczące nowych promów dla polskich armatorów.
O ostatnich zleceniach i najbliższych planach opowiada Krzysztof Zaremba, prezes Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl.
Symboliczne pożegnanie ostatniego z czterech lodołamaczy odbyło się w piątek (24 września) przy Nabrzeżu Kaszubskim w Szczecinie. Jednostkę zbudowała stocznia Gryfia dla Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie.
Pierwsza transza pieniędzy na budowę nowego doku dla Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" trafiła do Szczecina. To około 30 milionów złotych. Z pieniędzy tych sfinansowane zostaną m.in. prace projektowe - powiedział na antenie Radia Szczecin prezes "Gryfii" Krzysztof Zaremba.
Budową doku w stoczni Gryfia zajmie się firma bez doświadczenia i pracowników - podkreślił w piątek poseł PSL Jarosław Rzepa. "Rząd PiS zlikwidował Ministerstwo Gospodarki Wodnej, ale ministra Marka Gróbarczyka nie zatopił" - dodał.
Ponad 200 pracowników stoczni "Gryfia" otrzymało w ubiegłym tygodniu wypowiedzenia. Jak komentuje na łamach TVN24 Aneta Stawicka z Międzyzakładowego Związku Zawodowego Pracowników Stoczni: "Potraktowano nas niegodnie, haniebnie. W dobie koronawirusa wyrzucono nas na bruk".
Dzięki innowacyjnym, prototypowym projektom, stała się marką znaną w branży morskiej na całym świecie. O recepcie na sukces w trudnych czasach pandemii, niewykorzystanym krajowym potencjale przy budowie promów a także o zupełnie nowych, ogromnych możliwościach dla przemysłu stoczniowego, jakie może dać budowa farm wiatrowych na Bałtyku rozmawiamy z Ireneuszem Ćwirko i Krzysztofem Kulczyckim, założycielami największej stoczni produkcyjnej w Polsce.
Regaty Rocznicowe o Puchar Rektora Politechniki Gdańskiej
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport
Święto Straży Granicznej. Ponad trzy dekady obrony granicy na lądzie i morzu
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Babcock rozwija współpracę z Saab w związku z budową korwet dla sił morskich Szwecji
Ubezpieczenie "Miecznika" zgodne z prawem? Wraca temat zarzutów o nieprawidłowości przy zakupie